torsdag 30 januari 2014

Hej igen!

Det var ett tag sedan jag skrev här. Det är blandade orsaker till varför det är så men ett litet inlägg ska jag väl bjuda på.

I julklapp fick jag en rolig present av maken, jag fick ridlektioner! Det var många år sedan jag red men det visade sig att mycket satt kvar - ungefär som det där med cykeln. Har du en gång lärt dig cykla så sitter det i ryggmärgen. Skillnaden är dock att de första lektionerna gav en fruktansvärd träningsvärk. 

Ikväll är det dags för fjärde lektionen. Det känns lite pirrigt för jag ska rida i en grupp som kommit lite längre än vad nybörjargruppen jag rider i har gjort. Jag är inte så bekymrad över ridningen som jag är över hanteringen av hästarna. Jag måste erkänna, jag är lite rädd - förutom när jag får "bithästen", då är jag jätterädd. I nybörjargruppen hjälps vi åt utan någon prestige. I gruppen jag ska rida med ikväll kanske man förväntar sig att jag ska klara mig själv... och tänk om jag dessutom får "bithästen"...

Jag lovar, om jag överlever kvällen ska jag berätta hur det gick. Jag kan dock inte lova NÄR det blir - bara ATT det blir.


6 kommentarer:

  1. Som sagt håller jag tummarna för att allt går bra ikväll och om du får bithästen är det bara att bita tillbaka..
    Jag vet att det är motigt ibland att blogga men rätt som det är tycker man det är kul igen. Hoppas du får den lusten nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maidi. Jag fick en snäll häst som hade överseende med att jag kravlade omkring på hans rygg som... jag vet inte vad. Kram :-)

      Radera
  2. Vad modig och härlig du är Eva!!! Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Hejsan Ann! Nja modig vet jag väl inte. Jag har en ruskig respekt för hästar ( läs rädd ). När jag väl kommit upp känns det lite bättre men att göra iordning dem...
    Kram, Eva

    SvaraRadera
  4. Passar ju bra att du får bithästen eftersom du är hästbiten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märks du är från Göteborg Glenn :) Du har en härlig humor.
      Kram

      Radera