måndag 1 september 2014

Skönhet och odjur

Hösten har tydligen fått backa eftersom sommaren vägrar lämna oss. Helgen har vi tillbringat i torpet, en skön kontrast till livet i storstaden Göteborg. Och fortfarande finns det blommande växter där, ljuvligt.




Även de mindre blommande växterna fick en prydande uppgift. De som blommar vill jag inte röra men att plocka de överblommade växterna känns bra - det är som om de får nytt liv. Flädern är iofs inte död men den fick vara med i buketten ändå. Bilden blev inte så bra tyvärr. 




Allt som naturen bjuder på är inte av godo. Den här lille krabaten vandrade på min arm. Tack och lov hade den inte bitit sig fast. För att fästingen ska synas ordentligt har jag förstorat den. Se och njut :)


Visst ser den ut som en liten djävul? 


Det var allt för denna gång. Var rädda om er, njut av det som ännu blommar och akta er för fästingar.

Kram Eva



3 kommentarer:

  1. Usch ja, fästingar är hemska. Tack och lov har jag sluppit dem hitintills i år, annars brukar jag få en och annan. Vår hund får inga så länge hon håller sig i trädgården där gräset är kort. Förstår att du inte vill ta in kaveldun. När jag läste din kommentar för mannen tyckte han att jag ska trä plastpåse över dem i fall de skulle explodera, det ser lite misstänkt ut nu...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Ja det kan nog vara säkrast med plastpåsar över kaveldunen :) Vår hund har haft flera fästingar i sommar, det känns inte så bra. Man vet ju vilka otäcka följder ett fästingbett kan få.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Konstigt, men inte en enda geting har vi plockat på Knutte i år.. Hösten är här och nu påminde du mig om att jag ska gå ut och ta några kvistar med fläderbär.. Kul att du tar tag i bloggen igen.. Jag har också varit slapp med den i sommar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera