måndag 23 september 2013

Massproduktion av mössor

Nu har jag upptäckt en fantastisk uppfinning! På Panduro hittade jag  Quick knit och helt plötsligt kunde jag sticka mössor. Jag har på kort tid stickat fyra mössor och en femte är på väg. Den första mössan blev ett experiment för att se om jag behärskade mitt nya verktyg. Och det gick ju bra.




Den tredje mössan är jag hittills mest nöjd med. Så nöjd att jag till och med gjorde en liten tofs till den.



I torpet blommar denna söta blomma - vad den heter har jag ingen aning om. 




Någonstans i Frölundas djupa skogar finns detta träd. Här blommar nappar i olika former och storlekar.




Hösten är en underbar årstid med hög mysfaktor. Det blir mörkt tidigt och du kan med gott samvete krypa upp i soffan med ett handarbete eller en bok, lysa upp mörkret med levande ljus, ta en kopp choklad och bara vara. Det är även härligt att ta skogspromenader i den friska höstluften och se hur träden lyser upp naturen med sina underbara färgskiftningar.

Hösten är pysslandets stora tid för mig och nu känner jag att det är dags att sätta igång med något... Kanske ska "quick-knitta" vidare på mössa nummer fem?

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina mössor du gör!
    Skulle vilja ha lite av din pysselanda, men har äntligen börjat med mitt fotoalbum. Tänkte hinna klart innan året är slut;-) men håller med om att den mörka tiden på året är tiden för pyssel!

    //Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara,
      Min pysselanda kommer och går och det är ju bara när det flyter på som jag lägger upp bilder här :) Jag hade inte alls så mycket tid för pyssel när jag var småbarnsförälder.

      Radera
  2. Jaså du har gett dig på det där.. Jag har sett Quick knit på Panduro men jag har tyckt att det verkar krångligt. Kanske jag ska ge det en chans för jag vill ju prova det mesta :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Maidi, det är så lätt :) Till och med jag klarar det. Vi får ses nån dag så ska jag visa dig, det är jätteskoj och går fort.

      Kram Eva

      Radera