torsdag 5 september 2013

Septemberhälsning

 September i torpet. Fortfarande är det varma, soliga dagar men om kvällarna blir det mörkt tidigt. Löven ändrar färg och gässen börjar sin resa mot varmare trakter. De flyger i sin plogformation och deras skrän hörs på långt håll.

Jag tycker om att vi har fyra årstider och varje årstid har sin egen tjusning. Årstidernas växlingar märks tydligare här ute på landet än i stan. Samma sak är det med stjärnhimmeln. Här, där inga gatlyktor finns, ser jag tydligt stjärnorna under klara höstnätter.

Det är snart dags att bege sig hem till Göteborg igen. Då kommer jag att kunna vara mer aktiv i mitt bloggande. En del bilder tagna under sommaren ska jag lägga upp också. Men tills dess får ni nöja er med dessa få rader.

Vi hörs när jag är tillbaka i civilisationen.

/Eva


2 kommentarer:

  1. För det första tycker jag att det är orättvist att du kan vara i ditt torp så länge :)
    4 årstider ser jag helst på en Pizza för vinter i Göteborg kan jag vara utan..
    Välkommen hem när det nu blir..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jag måste hålla med om att Göteborgs vinter inte är värd att kallas vinter. Jag lever nog kvar i minnet från min barndoms vintrar i Norrland - det är sådana vintrar jag drömmer om, kallt och mycket snö :). Jag är hemma nu förresten.
    Kram

    SvaraRadera