söndag 3 november 2013

Tipspromenad

Nu går helgen mot sitt slut. Ute blåser det friska vindar. Trots det ruggiga vädret beslöt vi oss för att gå tipspromenad vid Sisjön. Hunden ska ju ut oavsett väder och dessutom har vi ordentliga regnkläder.

Har ni sett en så fantastisk tall!? Jag älskar när träd breder ut sina grenar lite vilt så där. Jag fick en sån lust att klättra upp i det men mitt förnuft fick mig att inse att det inte var någon bra idé.




Hur var det då med frågorna? Ja som vanligt var det fel frågor. Karttecken, spritsorters innehåll och så matte på det... Den här frågan överlät jag helt på maken. Han tycker matte är kul, jag får gråa hår redan när jag läser frågan. Jag passade på att fotografera lite, nå´n måste ju göra det också.



Vi klarade oss från regnet men även om vi inte hade gjort det hade det inte gjort något - vi var ju klädda för det.


Ha en skön söndagskväll,
Kram Eva

6 kommentarer:

  1. Uuuuh, vilka prövningar där i skogen! Bättre att ta fina kort på fin tall! Här har det varit fint väder idag också, det är helt makalöst underbart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Agneta, ruggigare än en matteuppgift i skogen får man leta efter. Skulle möjligtvis vara ett ilsket vildsvin...
      Kram, Eva

      Radera
  2. Jisses vilket träd ! Tur att du inte klättrade upp i det. Ja du Eva hur hinner man allt eller inte ?Jag har lust till så mycket och äntligen när man slutat jobba har man tid. Men du ska veta att jag tvättar, städar, räfsar löv ( puhhh ) m.m. också. Tycker om att ha det fint omkring oss. Ha det gott och kram från en annan Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva,
      tallar tilltalar mig, speciellt när de växer lite vilt så där som den på bilden. Jag klättrade mycket i träd när jag var liten. Mitt problem då var att jag inte vågade klättra ner och pappa fick hjälpa mig. Idag kommer jag nog inte ens upp...
      Kram, Eva

      Radera
  3. Tack för titten hos mig :) Kul för nu hittade jag din blogg. Härligt träd...ja du får klättra en annan dag....hihi
    Mysigt med regnpromenad och hunden får sin del och ni en tipsutmaning.Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Maria,
    välkommen till min blogg. Har jag regnkläder och gummistövlar så är det bara mysigt med en promenad i regnet. Tipspromenaden gick sådär men maken hade rätt på matteuppgiften i alla fall.
    Kram, Eva

    SvaraRadera