fredag 1 november 2013

Novemberpromenad


Underbara höst! Vi besökte Amundön för att promenera och fotografera. 
Här kommer några av korten vi tog




Spooky i höstsolens sken



De mossbeklädda trädens grenar kryper upp för klippväggen. Tankarna går till tomtar och troll...





En gammal stenmur slingrar sig fram i terrängen. Jag har alltid fascinerats av dessa gamla murar. Jag kan ana hur man slet för att få dessa stenar på plats, utan dagens moderna teknik. Husgrunder och stenmurar är något som jag gillar -  mycket. 




Här ser Spooky beundrande på hur matte hindrar ett träd från att falla. 



Vad håller hon på med? Spooky ser lite undrande ut




Det här måste vi kolla upp!





Här skulle jag vilja undervisa! Vilken underbar miljö.

Jag och Spooky är ensamma i klassrummet.








Vi vilar efter avslutad lektion.




Härlig utsikt! 



Kast med liten råtta.




Han är smidig vår hund.




Råttan är fångad!




 Spooky letar efter köttbullebitar jag gömt i trädet.


Det var lite av vad vi gjort i eftermiddag. 
Ha en fortsatt trevlig helg och var rädda om er!
Kram, Eva

4 kommentarer:

  1. Hej ! Härliga bildet ! Tack för din kommentar inne hos mej. Den Fb sidan du var på är nog inte jag för vi är två såvittjagvet en i Sverige och jag i Finland... Men det var ju skoj att du på detta sätt hittade in till min blogg..
    Ha en fin höst!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Ja ibland blir det bra fast det blir fel. Kul att du tittade in hos mig med.På återseende.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  3. Haha, vilket härligt inlägg och inte visste jag att du var så stark.. Vi har också så otroligt mycket gemensamt för jag älskar också gamla stenmurar. Jag brukar fundera på hur det såg ut för länge sen på platser som har stenmurar..
    Jag önskar att vi kunde få ihop en loppis-runda igen...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maidi,
      det tycks vara omöjligt att få ihop en dag som passar oss alla. Du och jag kan väl hitta på nå´t? Om inte annat kan vi spana efter stenmurar :)

      Radera