fredag 29 november 2013

Var hälsad Advent

Nyss hemkommen från några härliga dagar i torpet. Jag har passat på att förbereda för advent och jul eftersom vi antagligen inte kommer upp förrän till jul. I köket har julduken kommit fram, likaså en mindre passande gardin samt en elektrisk ljusstake. I taket hänger röda girlanger.






I vardagsrummet har gröna gardiner prytt fönstren. Jag missbedömde fönstrens bredd när jag var hemma i Göteborg och skulle sy dem. Hade velat ha dem mindre utsträckta - men det får vara så här i år i alla fall.




Förra hösten gick jag en keramikkurs. Där gjorde jag ett lerhus enligt en pepparkakshus-mall. Med ett levande ljus inuti blir det ett trivsamt sken.



På ytterdörren har jag hängt upp en egentillverkad krans. En tomte står och vaktar ingången och framför dörren har jag lagt granris. Eftersom vår ytterdörr är så nära marken går det inte lägga riset precis intill - då flyttas det varje gång man öppnar dörren.



Så där, nu är det bara att invänta advent. Visst ja! Jag ska ju pynta här hemma också.

Ha en skön helg och en trevlig första advent, kram på er
 

3 kommentarer:

  1. Vad fint du pyntat där i torpet.. Jag vet så väl hur det är det där med gardiner när man inte är på plats... Vi satte ju upp en Friggebod uppe i Jämtland nu i somras och jag mätte noggrant fönstren för att senare här hemma göra gardiner till fönstren... Nu har jag virkat hjärtegardiner men blir ju ändå så osäker på om jag mätt rätt.... Jaja, jag får ha med mig mer garn när vi åker upp och virka mer på sidorna om det behövs..
    Du säger att jag fotar bra...... Nja, det kanske inte är riktigt rätt.. Jag har flera gånger på bloggen talat om att alla mina natur- och ute-bilder står Sten (min gubbe) för.. Han är suverän på naturfoton och det vet de flesta av mina bloggvänner.. Fast Lisebergs-granen fotade jag med telefonen i farten :)..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Så mysigt, det finns nog inget mysigare än ett torp när det gäller jul. Jo, några meter snö också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Agneta, det är bara snön som fattas.
    Kram

    SvaraRadera