söndag 28 april 2013

Besök på MHS

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och kommit iväg till Mölndals Hundsällskap . Varje söndag, året runt, har de organiserade hundpromenader kl. 11. Jag har pratat om det i några år nu, men idag kom jag, hund och make iväg. Ett 20-tal hundar var på plats och vi delades in i tre olika grupper. Hurtig som jag numera är, valde jag en grupp för kopplade hundar med ägare som ville ha en rask promenad.

Hej och hå vad det gick undan! Över stock och sten bar det iväg. Det gällde att hålla tungan rätt i munnen för det var inte direkt asfalterat i skogen. Spooky var i sitt esse och pinnade på utan tvekan och jag hängde efter så gott jag kunde. Vi rusade fram i ca 45 minuter, därefter var det fika. Kaffe och kakor fanns till en billig penning.

Det var en trevlig stämning bland hundägarna och det kändes lätt att komma dit som ny. Vi blev väl omhändertagna och det lär ska bli fler promenader framöver. Jag har velat hitta en hundklubb att tillhöra och nu har jag funnit den. Spooky uppförde sig exemplariskt och vi kände oss stolta över vår hund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar