måndag 29 april 2013

Loppisrace

Idag har jag och tre andra tanter varit runt på några loppisar. Naturligtvis gjorde jag en del fynd. Vi startade på Holmens marknad på Kämpegatan i Göteborg. Här blev det lite smått och gott - knappar, blixtlås, blomkorg till balkongen, nya gardinkappor... till den fantastiska summan av 151 riksdaler.

Betyg: 4 loppor av 5
+Fräscht, luftigt, kaffe fanns att köpa, bra priser, toalett

10-kronors korg



Sedan styrde vi kosan till Emmaus inte så långt därifrån. Här fanns det ett stort utbud kläder och där köpte jag byxor, tröja och klänning.

Betyg 4 loppor av 5
+ Gott om kläder till bra priser - avsaknad av toalett


Nästa anhalt var McDonalds i Kungälv, där åt vi lunch. Detta är INTE min mat, jag åt fiskburgare och morötter. Till efterrätt åt jag en smaskig hallonpaj. Det går ju inte att räkna kalorier hela tiden.




McDonalds största fördel är att det går snabbt och att det finns toaletter. Någon gång ibland är det helt ok att äta där.



Vi hade gott om tid innan Pingstkyrkans loppis i Kungälv öppnade, så vår reseledare och chaufför tog med oss på en sightseeing hemma hos sig.


Klockan tre, när Pingstkyrkan öppnade sin loppis, var vi på plats. Även här gjorde jag fina fynd. Jag hittade bland annat korgen på fotot nedan. Den ska få ersätta en tråkig plastback jag har under mitt arbetsbord.


Korgen gav jag 30 kronor för. Jag hittade även garn och broderier oöppnade i originalförpackning.

Betyg 3 loppor av 5

+ servering, mycket bra priser

- trångt bland kläderna

Jag var väldigt trött här och det kan ha dragigt ner betyget. 

1 kommentar:

  1. Hej.. Jättebra inlägg. Vad bra att du tagit med betygsättningen av loppisarna också..
    Jag såg aldrig att du fick ihop så många prylar.
    Jag hittar inget ställe där man kan lägga sig som följare så det får du lägga in här nu.
    Ikväll läser jag ikapp mig ;)

    Kram Maidi

    SvaraRadera