lördag 27 april 2013

Vårstädning

Idag har jag och maken ägnat oss åt vårstädning. Vi trodde i vår enfald att vi skulle hinna städa vår lilla trea på en dag - men se där fick vi tji. Gör man en grundlig städning, från tak till golv, så tar det mycket längre tid än man tror. Nåja, vardagsrum och sovrum är ordentligt städade i alla fall. Vi ska väl ha kvar något att göra nästa helg.

Jag jobbar på med min blogg men stöter på problem titt som tätt. Igår, när jag försökte lägga in bilder, hängde sig datorn och jag fick stänga av den och starta om. Idag har jag inte heller lyckats lägga in bilder. Dessutom händer det konstiga saker när jag gör mina inlägg. Texten ser inte likadan ut i bloggen som det gör när jag skriver den. En del av texten kan smita iväg och hamna på fel ställe. Jag har tyvärr inte världens bästa tålamod så jag blir ganska frustrerad vid motgång.

I Spookys hörna håller jag på att teckna ner hur Spooky kom till oss och lite om vad som hänt under våra år som hundägare.

På pysselfronten intet nytt. Jag virkar på med mina mormorsrutor och har lite idéer på andra projekt som ännu bara är på planeringsstadiet.

Min beslut att bli en sundare människa går bra. Jag räknar mina kalorier och jag promenerar eller joggar. Det går förvånansvärt bra och jag sporras av att se resultat både på vågen och på konditionen. Nu har jag i och för sig inte vägt mig på ett tag, men jag går i varje fall inte upp av kläderna att döma. Jag kommer till och med i ett par byxor jag köpt som var alldeles för trånga när jag fick hem dem med posten. Det lönar sig att röra sig mer än man stoppar i sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar