onsdag 5 februari 2014

klippa klor

 Igår hade maken och jag planerat en lång kvällspromenad med Spooky . Först ska jag bara klippa klorna på hunden. Numera är det en fröjd att utföra denna procedur. Från början blev det alltid en kamp när kloklipparen kom fram. För att göra en lång historia kort så går det numera som en dans (ännu bättre om man vet hur jag dansar). Spooky sitter framför mig och räcker upp sin tass och det är bara att klippa. När jag kommer till baktassarna ligger Spooky snällt ner och klippningen kan fortsätta. Då händer det, för tredje gången på kort tid klipper jag för långt och blodet rinner. Ni som någon gång klippt för långt vet hur mycket blod som kommer. Jag plåstrar om den stackars hunden och sedan är det bara att fortsätta klippningen. Ofattbart att Spooky går med på kloklippning trots mina misslyckanden.

Långpromenaden blir en kort kvällsrastning med en "skobeklädd" hund. Inomhus tar jag fram tratten ännu en gång. Spooky sticker frivilligt in huvudet. Vi slås av hur stor Spookys tillit till oss är och jag är säker på att han nästa gång, när kloklipparen kommer fram,  återigen räcker fram sin tass.




2 kommentarer:

  1. Ojoj, här behövs det 2 personer när klorna ska klippas.. Sten håller Knutte och jag klipper och peppar, peppar har jag alltid lyckats hittills..
    Trots att inget bitar på mina kilon har jag också börjat med 5:2..
    Jag vet att jag tröttnar om jag ska hålla på att räkna kalorier och lista ut vad jag ska äta..
    Jag kör därför 2 kokta ägg, en hel burk köttsoppa och sen till kvällen en påse Nutrilett.
    Det blir ca 500 kalorier och jag slipper undra över vad jag ska äta.. Jag tänker också som det står i tidningarna , att i morgon får jag äta vad jag vill..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Så smart du lagt upp fastedagen! Ska försöka komma på en standardmeny.
    Kram, Eva

    SvaraRadera