torsdag 27 februari 2014

Våren ÄR här

Igår på radion intervjuades en meterolog som bekräftade det många av oss trodde men inte vågade lita på, nämligen att våren är här :-) . Visst kan bakslag komma, sa han, men det är ändå vår nu. Det känns ganska bra tycker jag.


Ett vårtecken har jag sett. Dessa snödroppar tittade fram i dotterns rabatt. Ett annat vårtecken kan väl vara det som kommer på nästa bild?


Det börjar bli dags att plantera. Visst kan man köpa t.ex. färdiga tomatplantor. men jag föredrar att driva upp mina plantor själv. 

Nu skiner solen och talar om för mig att nu, nu är det dags...att putsa fönster. 

Ha en underbar vårdag, kram Eva


1 kommentar:

  1. Ja, så måste det vara, våren måste ha kommit, precis vad jag trodde för det är liksom en annan luft ute och igår luktade det jord, så då tänkte jag precis just detta!
    Har inte inventerat mina fröer ännu.....kanske skulle ta itu med det snart.
    Agneta kram

    SvaraRadera