lördag 15 februari 2014

Rapport från ridlektion nr 6

I torsdags var det dags igen, ridlektionen i den nya gruppen. Jag kände inte alls för att åka. Förra gången kände jag mig usel och upplevde det som att jag bara var i vägen för de andra. Dessutom hade jag en riktigt grym träningsvärk.

Igår blev det annorlunda. Jag fick en häst vars namn är Elmo. Det är en skäck av den något kraftigare modellen. I nybörjarguppen varnades jag för denna häst, man sa att han gärna sätter tänderna i en, men det visade sig inte vara så farligt med den saken. Han surade lite när jag borstade honom men det var allt.

Nu måste jag få skryta lite, jag kom upp på Elmo utan pall! Jag fick visserligen förlänga stigbygeln något men jag lyckades svinga (?) mig upp. Nu kanske ni tänker att det måste varit en shetlandsponny. Men icke, det är en stor häst.

Lektionen gick bra och jag lyckades hålla tempot skapligt. Det var roliga övningar som t ex att hålla tyglarna i en hand och styra hästen mest med skänklarna samt galopp från skritt.  Jag kände mig riktigt nöjd efteråt och ingen träningsvärk fick jag.

Maken tog en del kort och blev något bra kommer jag att lägga in det här.

Ha det bra,
/Eva

1 kommentar:

  1. Tyvärr blev korten suddiga... Måhända red jag för fort? :P



    SvaraRadera