måndag 15 juli 2013

Bröllopspyssel

Snart stundar vår första bröllopsdag. Den 11 augusti har vi varit gifta i ett år. Här tänker jag dela med mig av lite pyssel jag gjorde inför vårt bröllop.

Eftersom jag gillar att pyssla ville jag att det skulle genomsyra vårt bröllop, från inbjudan till tack-kort. Bröllopets färger blev rosa och ljusblått. Dessutom fick en romantisk tapet gå som en röd tråd genom hela tillställningen. En tapetrulle inhandlad på Rusta räckte och blev över.

Vi hyrde en gammal skola där det fanns möjligheter för långväga gäster att övernatta. Glenn friade på nyårsafton och bröllopet skulle gå av stapeln i mitten på augusti. Gott om tid, trodde jag...

Först skulle inbjudningarna skickas ut. Här fick tapeten bli till pärmar till inbjudningskorten.

Tapeterna klistrades ihop dubbelvikta.
Viktigt att lägga tyngd på tapeterna medan de torkar så de blir platta.
På insidan av tapetomslaget stod själva inbjudan.
Ringarna är inhandlade på Panduro

Stenar till bordsplaceringen. Plockade lite här och där under sommaren.




Örhängen och hårsmycken till mig och tärnorna. Dessutom gjorde jag ett
halsband till mig själv.




Små lavendelpåsar syddes och presentpåsar tillverkades
av den romantiska tapeten. Mall till påsen hittade jag på craftandcreativity.com/blog



Min brudbukett och tärnornas buketter gjorde jag kvällen innan bröllopet
och förvarade dem i kylskåp under natten.





Ett tips vid blomsterbindningen. Plocka blommor och kvistar, vilda och i trädgården. Öva med dessa blommor tills du känner dig nöjd. Det finns många bra tips på hur du binder buketter på internet. Till min bukett hade jag rosa rosor (som var väldigt billiga i 10-pack), brudslöja, samt kvistar från fläder. 

Vi hade, som jag tidigare skrivit, vårt bröllop i en gammal skola. Vi hade en tipspromenad med frågor som handlade om oss, dessutom hade vi en staffli med en stor pannå och akrylfärger intill. 

Här ser vi en av konstnärerna, Peo, ivrigt påhejad av sin sambo Ida.

Det färdiga resultatet ser ni nedan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar