tisdag 16 juli 2013

Fotbollstjejer

I min ungdom hade jag en T-shirt med texten: Fotbollstjejer - toppengrejer. Jag kanske inte väljer de orden idag när jag pratar om våra fotbollsdamer, men innebörden av texten håller ännu. För visst är Sveriges damer toppen?

I kväll blev det klart att Sverige blev gruppsegrare. Kvällens match mot Italien var mållös fram till pausen och stundom lite seg. Det vände dock i andra halvlek och vi fick se våra damer besegra Italien med 3 - 1.

Jag går inte in på en massa detaljer om matchen  för det finns det andra som är mycket bättre på, jag kände bara att jag ville nämna matchen här på min blogg. En gång i min ungdom var jag nämligen en fotbollstjej och jag gläds åt att damfotbollen går framåt. Snart borde den siste "kvinnor-ska-inte-spela-fotboll-förespråkaren" vara utdöd och tjejerna får spela fotboll på samma villkor som männen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar