torsdag 10 oktober 2013

Dekorationen av krukor fortsätter

Mysfaktorn är på topp. När vi är i torpet eldar vi i kakelugnen, här hemma får de levande ljusen stå för hemtrevnaden. Jag gillar att det är mörkt när man ska sova och att det är mörkt när man vaknar. När solen skiner på morgonen blir uppvaknandet så brutalt.

Höstmys i torpet



Höstmys hemma
(min kamera i mobilen tar inte så bra inomhusbilder)

Vad är det då den nedre bilden föreställer? Jag har plockat in höstlöv i vackra färger från en stor lönn här i närheten. Löven har jag lagt i en del glycerol och två delar vatten. Glycerolen gör att löven bevaras bättre.














Nu är det full fart på min kruktillverkning. Eller rättare sagt, min dekoration av krukor. För tillfället har jag sju krukor på tork och tre stycken som är klara.


Ja, det var allt för denna gång. vi hörs snart igen.


4 kommentarer:

  1. Får sådan julkänsla så fort man börjar tända ljus, vill julpyssla, dekorera hemmet med glitter och ta in gran! Men du gör nog rätt i att dekorera krukor istället:-)
    Vad är tanken med lönnlöven? Något mer pyssel på G eller bara för att det är fint?

    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Jag är sugen på att julpyssla. Idag var jag inne på Blomsterlandet och där fanns redan en massa julsaker framme. Nu försöker jag prata bort din fråga om löven :). Det blev en gåva till soptippen... Försökte göra en skål men misslyckades.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men soptippen blev nog glad för en sådan vacker gåva!:-)
      Kram

      Radera
  3. Fantastiskt vackra krukor, blir sugen på att också göra, är gammal porslinsmålare! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera