måndag 21 oktober 2013

Vardagslyx

Nu har vi verkligen höst här i Göteborg. I tre dagar har det regnat. I lördags tyckte jag det var dags att bada Spooky, det var ett tag sedan sist. Det blev kloklippning, schamponering och öronrengöring. Dagen därpå, i söndags, gick vi tipspromenad runt Sisjön i regn och rusk. Spooky fick finna sig i en dusch efter den rundan. Även idag regnar det och det känns lyxigt att krypa ner i ett skumbad med en kopp varm choklad och lugn musik som svagt tonar ut i rummet... Jag håller fast vid att hösten är ljuvlig. Det gäller bara att hitta de små guldkornen i vardagen och njuta av dem. 



6 kommentarer:

  1. Hmmmmm. . . . . ser ljuvligt ut för en som inte har ett badkar. men jag förgyller denna regniga dag med bakning. Härlig doft i huset.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, ljuvligt med bakdoft Eva, det är också hög mysfaktor. Tänk vad mycket det finns att göra en regnig höstdag.
    Kram, Eva

    SvaraRadera
  3. Aha, har du blivit vän med Evas Pyssel :) Henne har jag följt i flera år nu...
    Jag håller med dig om att hösten är mysig på många sätt men den här hösten har jag blivit så bortskämd med att kunna ha balkongen som pysselstuga mest varje dag och nu plötsligt måste jag vara inne..
    Just nu har jag så många projekt på gång så jag vet inte vilket jag ska slänga mig över..
    Ha det bra tills vi hörs igen

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Att projekten är många, känner jag igen Maidi. Just nu är jag i torpet och får begränsa vad jag ska ha med mig hit. Denna gång är mitt mormorsruteprojekt med (bra att ha en virkning under tiden som jag väntar på det sega internet här), en hel hög med julpysseltidningar och tips (för att planera vad det blir för julpyssel i år) samt lite lufttorkande lera ( alltid bra att ha ). Men naturligtvis saknar jag saker jag inte fått med mig...typ hobbyfärger...
    Kram, Eva

    SvaraRadera
  5. Så kul att du hittade mej och lämnade ett avtryck! Får allt ta mej en runda här inne hos dej! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera