torsdag 24 oktober 2013

Två månader kvar!

Upptäckte att det nu är två månader kvar till julafton. Svårt att tro när det fortfarande är många plusgrader ute. I morse vaknade jag av ett bländande sken. Det var solen som väckte mig.


Jag har sovit hos yngsta dottern i natt. Just nu slår hon in julklappar och jag bloggar. Här är det bättre fart på internet än i torpet. Där ägnar jag mig åt handarbete och pyssel istället. Igår virkade jag en mobilväska som förärades dottern.


Jag har pippi på tofsar just nu, så naturligtvis dekorerades väskan med en liten tofs.

Vi har varit på besök hos grannen och hämtat krukor som hon gav bort. Passar mig ypperligt eftersom jag börjat dekorera krukor. Hos grannen träffade vi denna lilla krabat.


En shetlandskille, född i våras. Det vore något att ha i torpet.
På tal om torpet, jag avslutar mitt inlägg med ett par bilder just från torpet och en haiku jag skrev för länge sen.

Spooky sover gott

Utsikt från ett av ett av våra fönster i vardagsrummet



Höstens gula löv
har lagt sig som ett täcke
över sommaren


4 kommentarer:

  1. Ibland kan jag sakna myset på torpet men snabbt tänker jag på allt jobb vi hade där så känns det bättre.. Du är där väldigt mycket har jag förstått men som sagt så är det ju så mysigt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att bo i ett torp eller en stuga. När vi är vår stuga kopplar vi av , inga måsten, när vi är hemma i vårt gamla ,mysiga hus på landet njuter vi också , även om där finns allt vardagsarbete. För en del kan det ju vara tvärtom.
    Vilken härlig höst vi haft. Fortfarande över 10 grader. Den stormiga natten var väl inte så kul förstås. Måste städa upp tomten från grenar idag. Det där med scrap har nog funnits i massor av år hos mig. Jag sparade en massa bilder och annat och klippte och klistrade i våra fotoalbum. För ca 12 år sedan gick jag en scrapkurs och så var det igång. Och nu har min dotter och jag mycket gemensamt med denna hobby. Älskar det !!
    Ha en skön dag ! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. En scrapkurs ska jag naturligtvis gå! Så långt har jag inte tänkt.

      Eftersom vi bor i en hyreslägenhet i Göteorbg så blir sysslorna i torpet mer ett nöje än en plikt - nu överdriver jag nog, bytet av vindbrädor var inte så kul. Men det jag menar är att miljön på landet gör att det mesta blir roligare där. Vi har inget rinnande vatten och bara en så´n sak som att diska kräver lite förberedelser. I torpet är diskningen en avkoppling, i stan är det ett måste :)

      Kram, Eva

      Radera
  3. Jag försöker att vara i torpet så mycket som möjligt. Jag är ju egentligen ingen stadsbo.

    Kram Eva

    SvaraRadera