fredag 7 mars 2014

Skogsmöten

På min dagliga jakt efter vårtecken mötte jag denna lilla varelse.



Roligt att nån tillverkat en liten tomte och placerat ut honom i skogen. Efter ytterligare en stund fick jag syn på denna:


Vid första anblicken såg det ut som en jätteödla gjord i trä men det var helt enkelt en vanlig stock med ovanlig form.
Vårtecken hittade jag dock inga.


Till sist vill jag visa denna söta kruka jag inhandlat på loppis för fem kronor. Den passar så bra nu när det är vår tycker jag.




7 kommentarer:

  1. Kanske inga vårtecken, men dock tecken. Här är det någon som klär en liten gran med kulor och glitter. Den står vid vägen i en backe, men inget hus inom synhåll. Blir alltid så glad när den dyker upp innan jul.
    Söt kruka till bra pris och glad blir man ju av den också!

    Fortsatt trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anette. Det låter mysigt med granen som någon klär. Det är roligt när någon gör sådant i naturen.
      Hälsningar Eva

      Radera
  2. Vilka roliga möten du fick där i skogen.. Krukan är som du säger så söt och "vårlig".

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev lite paff när jag stötte på den lilla tomten. Som tur var hann jag stoppa Spooky innan han fått tag i den - hade varit synd om tomten blivit hundmat :-)
      Kram Eva

      Radera
  3. Visst blir man glad när vårtecknen dyker upp! Idag på promenaden gick jag med hakan upp i luften för att se efter tofsvipor och lärkor, men förgäves. Sen när jag kom hem satt en bofink i päronträdet och sjöng!! Så kul med den lilla tomten där!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, ibland behöver man inte gå så långt för att hitta vårtecken. Tofsvipa har jag sett men ingen sjungande bofink.
      Kram, Eva

      Radera
  4. Nej, det är inte lätt att hitta så många vårtecken ute i naturen ännu, där märks inte så mycket, men idag såg jag faktiskt blåsippor, men det har jag läst att många gjort länge nu. Söderöver i så fall, kan man tänka.
    Oh, din fågelholk, var hittar jag den! Jag tror inte att någon kan vara fulare än min!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera