tisdag 11 mars 2014

Väderväxling och påskkort

På morgonen, kyligt och skrapa-bilen-väder. Lunchtid, varmt och ett bländande solsken, Vårvädret är spännande, det kan ändra sig mycket bara under en dag.

Jag brukar inte skicka påskkort men i år har jag fått för mig att det ska bli av. Jag har tillverkat några kort som kommer här:


Inget kort är det andra likt och de är inte så proffsiga som man kan se hos andra bloggare. Men, jag är ju ganska mycket nybörjare när det gäller korttillverkning och det sägs att övning ger färdighet. (Hönsen som stått modell är för övrigt mina döttrars.)

Min egen lilla favorit är det äggformade kortet som man för åt sidan för att kunna läsa påskhälsningen. Här kommer det:


Nej, vad sitter jag här för? Nu ska jag passa på att gå ut medan solen fortfarande skiner. 
På återseende, kram Eva



7 kommentarer:

  1. Påskkort är kul att både göra och få! Jag tycker också att det äggformade är roligast. Har inte sett den idén förut.
    Själv ska jag också skicka några och det är lite mer avancerade än de jag brukar göra. Fick nämligen två handsydda dockor av grannen som föreställer mig och mannen. Bild på framsidan där de upptar nästan hela påskriset och på baksidan av kortet, jag och mannen inklämda i en buske med samma kläder som dockorna. Får väl se om nån tycker det är kul. Det var kul att göra i alla fall.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Låter som ett kul kort, det blir säkert uppskattat. Det är roligt att göra annorlunda kort och försöka komma på något nytt.
    Kram, Eva

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittat till min blogg och tack för din kommentar.

    Påskkort har jag aldrig skickat, numera påskpyntar jag inte ens, inte mer än att köpa lite blommor. Jag tycker dina kort är jättesöta, de kort som du kallar proffsiga misstänker jag är precis den typ av kort som jag inte är så värst förtjust i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja mina kort syns att de är hemgjorda :-) . Jag tror inte jag har skickat påskkort tidigare men i år ska det alltså bli av.
      Kram, Eva

      Radera
  4. Trevligt med påskhälsning på kort! Det är inte så många som tar sig tid att göra så numera, tråkigt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog som du säger, påskkort är ju inget som fyller brevlådorna precis. Jag tror aldrig jag fått något själv vid närmare eftertanke.
      Kram Evs

      Radera
  5. Äggkortet är ju jättekul. Vi brukar inte heller skicka så många påskkort. Ett par stycken bara. Synd för det är roligt att dekorera påskkort.jag tycker att du ska virka kycklingarna för de är lätta och väldigt dekorativa. Jag har virkat mindre också, att hänga i riset.
    Kram Eva

    SvaraRadera