fredag 21 mars 2014

Vårcollage

Vi trotsade blåsten och gick ut i den natur som ett hyreshusområde kan erbjuda. Om man går utanför trottoarerna kan man faktiskt hitta den, naturen alltså. Vi har dessutom förmånen att ha ett stall alldeles intill vårt bostadsområde.

På bilden längst upp till vänster sitter en koltrast på en gren (svår att se). Den satt stilla ända tills jag fotograferat den, som om den ville vara med på bild..


Stockar och kullfallna träd kan man både hoppa över och balansera på men det är svårt att hinna fotografera en hoppande hund. Påskliljorna blommade vid stallet och en häst tittade nyfiket på oss när vi promenerade förbi. En promenad i stan kan också ge naturupplevelser även om jag föredrar promenaderna på landsbygden, i skogen, vid havet...

Önskar er alla en skön helg,
Kram Eva

4 kommentarer:

  1. Jomen visst finns det många fina promenadområden runt vår stad.. Idag får gubben promenera ensam för jag ligger lite efter i bloggandet :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Mitt bloggande går lite upp och ner. Ibland är det som förgjort att få inspiration och vissa dagar bara "föder" jag fram inlägg.
    Kram, Eva

    SvaraRadera
  3. Jag har precis kommit in från en promenad här med hunden! Jag bor ju på landet så här lyser tussilagon alldeles gul i dikena! Härligt för dej att ha naturen nära fastän du bor i stan! Nu har vi härliga tider framför oss!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är våren härlig. Det känns hoppfullt när det knoppas och dagarna blir längre och ljusare.
      Kram, Eva

      Radera