fredag 28 mars 2014

Backlock

Mitt lille barnbarn har en röd back som han har leksaker i. En plastback är dock lite trist. Jag beslöt mig för att tillverka ett lock till den så den även kan användas som pall.

Före



Mellan

Jag använde spånskiva till locket. Sågade ut en fyrkant som gick någon cm utanför backens kant. Därefter gjorde jag en inre ram som ska hålla locket på plats (jag hade tvåa i träslöjd, det kanske syns). Konstigt nog hade jag lyckats få en mycket bra passform, ibland har man tur.


Efter

Här är locket (så gott som) färdigt. Lite tyg (en fd gardin inhandlad på loppis) och skumgummi blev själva sitsen. Jag hade gärna piffat upp backen också men dottern tyckte inte det behövdes. Hon var fullt nöjd med ett backlock som hon kan sitta på när sonen leker.

Ha en trevlig helg!
Kram, Eva

4 kommentarer:

  1. Så smart och så praktiskt . Trevlig helg till dig.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva. Jag tycker det är roligt när det jag pysslar med blir användbart men en hel del projekt blir inte det.
      Ha en fortsatt trevlig helg! Kram

      Radera
    2. Tack Eva. Jag tycker det är roligt när det jag pysslar med blir användbart men en hel del projekt blir inte det.
      Ha en fortsatt trevlig helg! Kram

      Radera
  2. Jag tycker det verkar som om du är en skicklig snickare.. :) Vi måste få igång Anneli att pyssla också.. Jag tror att hon skulle behöva det :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera