torsdag 9 maj 2013

Dopfotografen

Idag har barnbarnet Tekla döpts. Jag fick det stora förtroendet att sköta fotograferingen. Det var väl inget problem i dagens digitalkamerasamhälle - det är ju bara att knäppa så mycket man orkar. De kort som inte blir bra slängs lätt i den digitala papperskorgen. Tyvärr blev fotandet för min egen skull lidande så nu hoppas jag att några av alla bilder jag knäppt kommer mig tillhanda. Jag har förresten aldrig tidigare varit med om att jag knäppt så fort och så mycket att kameran signalerat "Buzy!". Det hände mig vid ett flertal tillfällen inne i kyrkan, då jag tog många kort efter varandra. Det var precis som om kameran var tvungen att hämta andan innan jag kunde fortsätta plåta.

God mat serverades på kalaset och jag insåg att jag inte skulle kunna räkna kalorier idag. Jag tog till och med en tårtbit till kaffet. Eftersom det ändå var kört delade jag och maken på en pizza till kvällen. Det är bara att ta nya tag i morgon.

En förväntansfull Spooky utanför pizzerian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar