måndag 6 maj 2013

Grillpremiär

Vi kom till torpet igår och trots att solen sken var det ganska kallt i vinden. Vi hade grillpremiär på kvällen men valde att sitta inomhus på grund av blåsten. Här kommer några utomhusbilder från torpet.









Idag kom den, årets hittills varmaste dag. Dessutom har det inte blåst så mycket idag. Maj är nog en av de bästa månaderna på året. Det börjar växa och gro. Insekterna börjar vakna till liv men myggor och andra mindre trevliga kryp har inte kommit igång ännu.

Jag tillbringade dagen med barn- och barnbarn. Vi var ute och pysslade med lite av varje.  Nu i kväll målar maken huset och jag sitter ute med min dator. Jag ska avlösa maken när han målat så långt ner att jag inte behöver stå på en stege. Jag är lite för klumpig för att stå och balansera på en stege och samtidigt måla färg där färg ska målas.


Döttrarnas höns tycktes njuta av sommarvärmen

Här sågas det och sås










2 kommentarer:

  1. Men vad mysigt ni har det på torpet.. Min högsta dröm är att få ha ett hönshus.. Finns väl inget så trevligt som kacklande hönor...
    Ungefär som när vi var på racet :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Tack Maidi,

    Höns är verkligen en mysfaktor men det går åt att det finns tuppar som håller ordning i skocken. Kanske vi hade behövt en på vårt race :)

    Kram

    SvaraRadera