måndag 20 maj 2013

Ljuvliga måndag

I dag tog jag och hunden en rask promenad innan frukost. Jag tycker det är bästa tiden att motionera på, framför allt är det oftast svalt vid den tidpunkten. En annan fördel med att motionera innan frukost är att jag blir hungrig då och kan äta en rejäl frukost när jag sedan kommer in.

Jag har haft en del problem med små skador varje gång jag joggat. Det gör att jag håller mig till promenad och cykling tills det är dags för hundlöpet på söndag.

Jag har kämpat med min kaloriräkning och rört på mig, men mina kilon vill inte minska. När jag googlade på det insåg jag att jag antagligen ätit för lite... och då vill  inte kroppen släppa kilon ifrån sig. Dessutom ska man äta fett på morgonen, också för förbränningens skull... Jag borde kontakta en dietist om det ska bli rätt och en bra balans mellan intag och motion.

Idag har det blivit en hel del pysslande. Dels har jag målat en tidigare röd ram - numera är den svart, dels håller jag på att tillverka rosor i lera. Dessa ska vara som dekoration på ett loppisfynd jag vitmålat.







2 kommentarer:

  1. Ojsan vad mycket det hänt här då..
    Jag tycker inte man har så mycket tid över till bloggandet den här årstiden men då och då tar jag mig tid..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu Maidi, jag hoppas verkligen inte det är nyhetens behag som gör att jag bloggar så mycket. Jag tycker det är kul att skriva och det får jag verkligen utlopp för här.

      Kram

      Radera