torsdag 9 maj 2013

Loppis

I Östergötland, i det lilla samhället Fornåsa (mellan Motala Och Linköping) finns ett stort loppis. Detta loppis ryms i flera byggnader och du hittar allt möjligt här. Trots den otroliga mängd varor som finns har ägaren väldigt god pejl på vad han har inne. Jag var på jakt efter en smal, hög hylla att ha i torpet. Men denna gång fick jag inget napp. Maken däremot, hittade flera filmer som föll honom i smaken.


Möbler, kläder, porslin, tavlor... Ja allt möjligt och omöjligt finns för den loppiskund som stannar till för att handla. Varje gång jag varit här har jag tänkt att jag ska ha riktigt gott om tid nästa gång för det finns så otroligt mycket att titta på. 



Det här kan kanske bli ett utflyktsmål i sommar? Men som sagt var, se till att ha gott om tid på dig så du hinner utforska hela loppiset.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar